tylko2kola.pl
Nowości, testy i ciekawostki ze świata motocykli, z trochę innej perspektywy.

VW#78 Kiepski zakup, skutery 125, ciąg dalszy Ogara

W tej wrzucie zaczynamy od pokazania wyjątkowo kiepskiego zakupu mojego klienta. Zipp Pro XT 1250 z 2015r. którego przyjąłem na serwis by wymienić sprzęgło i sprawdzić luzy zaworowe. Przy okazji wykonać przegląd i poprawić co trzeba. Właśnie w trakcie pierwszego konkretniejszego przeglądu postanowiłem nagrać wam co zobaczyłem. Ilość kombinacji, nieudolnych napraw, pokazuje jak bardzo „ambitnie” motocykle w nadwoziu sporta, w rękach młodego kierowcy, są użytkowane i drutowane. Odkup takiego pojazdu, jedynie pod warunkiem ceny „za kilogram” jest możliwy do odkupienia. W przyszłych odcinkach postaram się pokazać co udało się zrobić i ile mniej więcej kosztuje przywrócenie takiego motocykla do stanu bezpiecznej użyteczności.

Zontes 125M

Kolejny bit, to mini prezentacja dwóch skuterów 125. Tak się złożyło, jeden najdroższy z „chińczykow”, zdecydowanie na bogato Zontes 125M. Bardzo bogato wyposażony, szalenie ciekawie zaprojektowany jeśli chodzi o nadwozie, i bardzo ciekawie zapowiadający się silnik. Jednostka oferuje 14,7KM co stawia go na czele klasy skuterów w tej pojemności. Pozwala wygodnie usadowić się na kanapie, nawet przy moim wzroście. Nie wiem jak ze sto dwudziestką piątką, ale na pewno model 350D trafić ma w moje ręce na dłuższe przetestowanie.

Zipp GP125

Kolejny pojazd z drugiej strony stawki. Zdaje się na tą chwilę najtańszy ze skuterów 125 jakie jesteście w stanie znaleźć nowe, w salonach. Zipp GP125 mimo niskiej ceny, ok wykonaniem i wyposażeniem odstaje od ponad dwu krotnie droższego Zontesa, nie mniej oferuje wystarczająco dużo, czyniąc go sensownym tanim wyborem pojazdu. Silnik to znany GY6, znany z większego brata, modelu QR Max. W tym klocku ciężko było doszukiwać się dynamiki z silnika o mocy nieco ponad 8KM. GP125 jest jednak lekkim pojazdem. 115kg jak mnie pamięć nie myli powoduje, że na dłuższych odcinakach, zestawiając go z np. Zontesem, na pewno dostanie zadyszki, ale na przyśpieszeniu aż tak dużych różnic nie będzie. To czyni GP idealnym wyborem konkretnie do szybkiego, codziennego przemieszczania się po mieście.

Ogar 202 vs Diversion

Ogar w swej prawie ostatecznej odsłonie, w pełnej krasie, pokazany zostanie na łamach tej strony już niebawem. Dziś jednak Alien pokazał którą to maszyną wybierze się na wspólny przejazd, po trasach mniej lub bardziej adekwatnych do naszych sprzętów. Yamaha póki co bez owiewek, ale zdaje się coś więcej pojawi się w tej maszynie. To już wkrótce 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.