Dziś przed państwem film z dwiema nietuzinkowymi maszynami. Z jednej strony stosunkowo nowa na polskim rynku marka Benda, ze swoim pięknym bobberem Napoleon 500.

Z drugiej strony postawiłem motocykl o kompletnie innej koncepcji budowy, ale podobnym stylu. Royal Enfield to marka bardzo długą tradycją, którą widać i czuć w ich motocyklach.

Myślę więc, że stanowi to ciekawe zestawienie, pokazać i porównać te maszyny do siebie. Bardzo podobne, a jednak całkowicie odmienne.
Dane techniczne:
Benda Napoleon 500 | Royal Enfield Shotgun 650 | |
Silnik | dwa cylindry, układ V, chłodzony cieczą | dwa cylindry, rzędowy, chłodzony powietrzem. |
Pojemność skokowa | 475,6 ccm | 648 ccm |
Moc | 46KM @ 8500 rpm | 46,24@ 7250 rpm |
Moment | 42 Nim @ 6700 rpm | 52,3Nm @5650 |
Skrzynia | 6 biegów, napęd paskiem | 6 biegów, napęd na łańcuch |
Podwozie | ||
Zawieszenie przód | widelec teleskopowy | Upside-down SHOWA, 120mm skoku |
Zawieszenie tył | pojedynczy amorotyzator | amortyzatory dwukomorowe Showa 90mm |
Hamulec przedni | Czterotłoczkowy, radialny | Tarcza 300mm, zacisk dwu tłoczkowy ByBre |
Hamulec tylny | Dwutłoczkowy pływający | Tarcza 270mm, zacisk jedno tłoczkowy, ByBre |
Systemy wspomagające | ABS, TC | ABS |
Nadwozie | ||
Długość/szerokość/wysokość (mm) | 2285x810x1080 | 2220x820x1105 |
Rozstaw osi (mm) | 1550 | 1465 |
Masa własna | 215 kg | 240 kg |
Wysokość siedziska (mm) | 695 | 795 |
Prześwit (mm) | 150mm | 140mm |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 16l | 13,8l |
Spalanie (L/100km) | 4,5 l | 4,5l |
Cena | 29 999 zł | 37 980 zł |