tylko2kola.pl
Nowości, testy i ciekawostki ze świata motocykli, z trochę innej perspektywy.
Himalayan

Royal Enfield Himalayan 411

Royal Enfield powstał w 1893r w Wielkiej Brytanii, i na tą chwilę jest najstarszą, nieprzerwanie produkowaną marką na świecie. Co prawda od Brytyjczyków już jakiś czas nie należy, ale na taśmach produkcyjnych niewiele się tam zmienia. Taki model Bullet, produkowany od 1939r., oczywiście ewoluował przez lata, choć w zasadzie tylko pod okiem Brytyjczyków, gdyż od 1956 produkcja trafiła do Indii, gdzie praktycznie bez zmian robiony jest po dziś dzień. Co tu dużo mówić, dziś, obcując z nowiutkim Bulettem, czuć tą historie i archaizm konstrukcji. Nie mówię, że to źle, ale nie każdemu to pasuje. Jak wygląda zatem obcowanie z Royal Enfield Himalayan

Himalayan miał być powiewem świeżości

W odróżnieniu od dotychczasowo produkowanych modeli, bazujących na ramie i silniku poczciwego Bulleta, Himalayan miał być w pełni nową, popisową konstrukcją zaprojektowaną w pełni w Indiach. Nowy silnik, rama, zawieszenie, nadwozie, wszystko zaprojektowanie pod okiem Pierre Terblanchea, wcześniej znanego z projektów Ducatti i Moto Guzzi.

Himalayan

Co z tego wyszło ?

Muszę przyznać, od 2015, gdy wyszedł na rynek, chciałem go mieć. Choć nieiwele o nim wiedziałem, podobał mi się niesamowicie. Samo założenie, taki prosty do bólu, klasyczny dual sport, bez technologicznych fajerwerków, zbędnych bajerów. Wiecie taki wsółczesny odpowiednik niedostępnych już, starych dobrych japońskich „turystycznych-enduro”.

2021r. Himalayan debiutuje w Polsce.

Himalayan

Gdy w końcu dotarł do Polski, nie powiem trochę się zdziwiłem. Wiedziałem, że będzie klasycznie, w rzeczywistości wyszło trochę staroświecko, ale to zdecydowanie czyni go unikatem. Na warunki europejskie totalny archaik, w Indiach na miarę potrzeb. Chcesz jechać w Himalaje, będzie genialny, w Alpy trochę męczarnia, ale ja chętnie mogę się tak pomęczyć…

Resztę zobaczcie na wrzucie poniżej

Dane techniczne

Silnik:

  • Typ silnika: Chłodzony cieczą, DOHC, 1-cylindrowy, 2 zawory na cylinder
  • Pojemność skokowa (cm³): 411 cm³
  • Moc maksymalna (KM/obr./min.): 24KM @ 6500
  • Max. moment obrotowy (N*M/obr./min.): 32Nm @ 4250

Podwozie:

  • Skrzynia biegów: Sprzęgło wielotarczowe w kąpieli olejowej, 5 biegów, napęd łańcuchowy
  • Przednie zawieszenie: Showa, teleskopowe, 43 mm, upside down, 200 mm skoku
  • Tylne zawieszenie: Pojedynczy amortyzator z regulacją, 200 mm skoku
  • Opony (przód/tył): 100/90-19″ , 120/90-17″
  • Hamulec przedni: 300 mm tarcza, zacisk 2-tłoczkowy pływający
  • Hamulec Tylny: 240 mm tarcza, zacisk jedno tłoczkowy
  • ABS: dwukanałowy

Wymiary:

  • Masa własna (kg): 199 kg
  • Wysokość siedziska (mm): 800 mm
  • Prześwit (mm): 200 mm
  • Rozstaw osi: 1465 mm
  • Wymiary (dł. x szer. x wys.) (mm): 2190 x 840 x 1370 mm
  • Pojemność zbiornika paliwa (l): 15
  • Spalanie: 2,63l /100km

Następca modelu Himalayan 450

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.