tylko2kola.pl
Nowości, testy i ciekawostki ze świata motocykli, z trochę innej perspektywy.

Romet Division SR 125 2024r.

Dziś przed wami najmocniejszy z motocykli marki Romet… w pojemności 125 przynajmniej. Romet Division 125 SR, najmocniejszy w sensie prawa jazdy kat. B, ponieważ producent deklaruje moc tego motocykla na poziomie 13,6KM na tylnym kole. To znaczy, że silnik legitymuje się mocą 15KM. Jak to przekłada się na wrażenia z jazdy, postarałem się Wam pokazać i opowiedzieć w poniższym filmie. Spojlerując, tak maszyna ta ma moc. Dla poszukiwaczy mocnych 125, ale w cenie nie rujnującej portfela, jest to zdecydowanie dobra propozycja. Co do konkretów, zapraszam na film:

Kilka ciekawostek

Division pojawił się w dwóch wersjach, na jednej ramie. Podstawowa, wykonana trochę w stylu scramblera, z okrągłą lampą, natomiast druga to Division SR, prezentowana w powyższym materiale. Wyglądem i kolorystyką bardzo mocno, nazwijmy to, zainspirowana wyglądem Yamahy MT125. Zresztą oryginalna nazwa tego modelu w chinach to Foshan MT-15. Cyfry w nazwie sugerują pojemność silnika, w jakiej oryginalnie motocykl ten występuje na rynku chińskim, tu konkretnie 150, ale występują również jako 200 i 250. Kolejną ciekawostką jest, że nie znalazłem żadnej wzmianki o konfiguracji z silnikiem jaki siedzi w Division-ie. Z informacji jakie uzyskałem, jednostka która go napędza to twór Zontesa, a konkretniej fabryki Tayo. Zabawnym faktem jest, że nasze 125 generuje moc na poziomie chińskiego odpowiednika z silnikiem 200ccm. Brawa więc dla Rometa za ściągnięcie takiej konfiguracji, ciekaw jestem czy znajdziemy taką na innych rynkach ( na pewno firma ma wyłączność na Polskę, istnieje możliwość, że i na EU )

Dane techniczne:

SILNIK

  • TYP: Jednocylindrowy, 4 zawory, DOHC, chłodzony cieczą
  • POJEMNOŚĆ SKOKOWA: 125 cm3
  • MAKSYMALNA MOC: 13,6 KM
  • MAKS. MOMENT OBR.:
  • UKŁAD PALIWOWY: Elektroniczny wtrysk paliwa Fai,
  • ROZRUCH: Elektryczny
  • SPRZĘGŁO: Mokre, wielotarczowe
  • SKRZYNIA BIEGÓW: 6 biegów

PODWOZIE

  • ZAWIESZENIE PRZÓD: Upside-down,
  • ZAWIESZENIE TYŁ: Amortyzator centralny
  • PRZEŚWIT:
  • OPONA PRZÓD: 90/90-17
  • OPONA TYŁ: 110/80-17
  • HAMULEC PRZÓD: Hydrauliczny tarczowy 250mm z ABS
  • HAMULEC TYŁ: Hydrauliczny tarczowy 220mm z ABS

WYMIARY

  • Dł x SZER. x WYS.: 2030/775/1060
  • WYSOKOŚĆ SIEDZISKA:
  • WAGA: 110kg
  • ZBIORNIK PALIWA: 10 L

Galeria:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.