QJ Motor to stosunkowo nowa marka na naszym rynku, ale aktualnie jedna z najszybciej rozwijających się. Przykładem niech będzie opisywany poniżej model SRV125. Debiutował na początku 2024r, a rok później mam do czynienia z lekko poprawioną wersją.
Zmiany może i nie są rozległe. Nie ma też co się dziwić, już w pierwszej wersji to naprawdę dobra propozycja. Główną zmianą jest wyświetlacz, który po za podstawowymi parametrami jak prędkość, przebieg czy poziom paliwa, wyświetla ciśnienie powietrza w kołach, a po podłączeniu telefonu przez aplikację Carbit, mamy możliwość wyświetlania powiadomień, oraz mapy z nawigacją. Do tego, na kierownicy pojawiły się dodatkowe przyciski, do operowania wyświetlaczem.
Wspomniałem, że QJ Motor to stosunkowo nowa marka. Warto dodać, pod aktualną nazwą. Tak naprawdę pojazdy wychodzące z tej fabryki znamy już od wielu lat. Bez wnikania w dokładne struktury tego koncernu, w dużym uproszczeniu fabryka ta wypuszczała na rynki światowe motocykle marki Keeway i Benelli. Dalszy rozwój, restrukturyzacja i rynek ujrzały kolejne marki jak zeszłoroczna premiera MBP czy właśnie QJ Motor. Warto dodać pod swoimi skrzydłami koncern ma marki jak Volvo czy MV Augusta.
Tak wielki budżet jakim firma ta dysponuje, do tego doświadczenie, pozwala na produkcję dobrych, sprawdzonych konstrukcji. Co ważne, a nie takie oczywiste, jak na chińską produkcje, nawet znane konstrukcje (bazą silnika SRV jest piec znany mi z modelu Keeway RKV) dostarczane są w zmodyfikowanych wersjach. Przykładem niech będzie poniższa relacja z jazdy, szczerze zaskoczyła mnie dynamika tego silnika. Autorski wtrysk, mniejsze zmiany konstrukcyjne zaowocowały dostarczeniem naprawdę mocnej jednostki napędowej. Do tego atrakcyjne nadwozie, zaprojektowane schludnie, choć bez „wodotrysków” jak w przypadku porównywanego w materiale Zontesa. Tłumaczy to jednak naprawdę dobra cena, usprawiedliwiająca pewne oszczędności.
Na więcej przemyśleń i prezentację, zapraszam do materiału:
Dane techniczne:
Silnik:
- Typ silnika: Chłodzony cieczą, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy na cylinder, DOHC
- Pojemność skokowa (cm³): 125 cm³
- Moc maksymalna (KM/obr./min.): 15KM @ 9500 rpm
- Max. moment obrotowy (N*M/obr./min.): 12,1 Nm @ 7000 rpm
Podwozie:
- Skrzynia biegów: Sprzęgło wielotarczowe w kąpieli olejowej, 6 biegów, napęd łańcuchem
- Przednie zawieszenie: Klasyczny widelec teleskopowy
- Tylne zawieszenie: Sprężyna teleskopowa tłumiona olejem
- Hamulec przedni: 280mm, 2-tłokowy zacisk
- Hamulec Tylny: 240mm, 2-tłokowy zacisk
- ABS dwukanałowy
- Koło przód: 90/90-17, bezdętkowa
- Koło tył: 140/90-15, bezdętkowa
Wymiary:
- Długość/Szerokość/Wysokość(mm): 2140 / 780 / 1050
- Rozstaw osi: 1440 mm
- Masa własna (kg): 150 kg
- Wysokość siedziska (mm): 720 mm
- Pojemność zbiornika paliwa (l): 14,7 l
- Spalanie: ~2,5l/100km