Elektryczny motorower o wyglądzie kojarzącym się z rowerem, z mocą przewyższającą motocykle 125. Dziwna kompilacja ? To nic, bo w aspektach czerpania czystej frajdy z jazdy jest rewelacyjnie !
W tym miejscu muszę nadmienić, tudzież sprostować. W filmie powiedziałem że silnik ma moc maksymalną 8kW. Natomiast patrząc na stronę Niu Global, wyczytać można, że dotyczy to wersji street legal. Pojazd którym się poruszałem, to wersja w pełni odblokowana, co za tym idzie moc w trybie ultraboost to aż 10800W !
Czemu to istotne? Pojazd ten homologowany jest jako motorower. Standardowa wersja, podejrzewam jedyna którą możecie nabyć w salonach, to Street. Czyli taki pełnoprawny motorower, rozpędzający się do 45km/h, a jeździć nim może posiadacz prawka kat. B, AM. Mamy lusterka, pełne oświetlenie i osiągi jak w każdym innym motorowerze o poj. 49ccm. Dostępna nominalnie moc to 3,5kW, która wzrasta pod obciążeniem do 6kW i 8kW w trybie ultra boost (po co skoro mamy blokadę do 45km/h ??).
Wersja określana jako Wild, pojawiająca się w specyfikacji, ale nie występująca oddzielnie w cenniku, to po prostu aktualizacja oprogramowania sterownika. Po wygraniu odpowiedniej wersji softu, odblokowujemy pełny potencjał silnika. W trybie ECO nadal pojazd jedzie z prędkością max. 45km/h, bardzo delikatnie oddając moc. Gdy przełączymy się w Sport, sterownik częściej sięga po moc szczytową. Widać to już ze startu, gdy motocykl ten chętnie podnosi koło przy ruszaniu, czy pokonywaniu nawet najmniejszych „hopek”. Tu nadmienię, już z mocą 6kW ten „motorower” jest zdecydowanie mocniejszy od nie jednej, fabrycznie homologowanej na 125ccm elektrycznej maszyny, a dostępny mamy jeszcze ultra boost.
W kwestii parametrów silnika, przyznam szczerze nie wiem o co dokładnie chodzi. Moment obrotowy to 357Nm. Tak podaje zarówno producent jak i importerzy na swoich stronach. Wiem, że w silnikach spalinowych moment liczony jest na wale korbowym i zależny jest od prędkości obrotowej, gdzie w silniku elektrycznym moment liczony jest na wałku wirnika, i dostępny jest od 0km/h. Parametr ten jest jednak nieco kosmiczną wartością na tak mały pojazd. 35,7 Nm brzmiało by dla mnie bardziej logicznie.
Dane techniczne:
Napęd:
- Typ silnika: NIU, elektryczny, montowany centralnie
- Typ i pojemność akumulatora: Niu Smart Battery 4gen, 72V 32Ah, waga 15,4kg
- Ogniwa: litowo-jonowe 21700
- Czas ładowania: 5,3h
- Moc: nominalna 3500W, szczytowa 6000W, ultraboost 10800W (testowana wersja Wild)
- Moment obrotowy: 357 N.m
- Zasięg: do 90km
Podwozie:
- Przednie zawieszenie: KKE, USD, 200mm skoku, regulacja napięcia wstępnego i odbicia
- Tylne zawieszenie: KKE, 85mm skoku, monoshock, regulacja kompresji i odbicia
- Hamulec przedni: tarcza 220 mm , zacisk czterotłoczkowy, montowany radialnie
- Hamulec Tylny: tarcza 203 mm, zacisk czterotłokowy zacisk
- Koło przód: 70/100-19
- Koło tył: 70/100-19
Wymiary:
- Długość/Szerokość/Wysokość(mm): 1995 / 820 / 1136
- Rozstaw osi: 1270 mm
- Masa własna (kg): 76 kg
- Wysokość siedziska (mm): 875 mm
- Prześwit: 237mm
Galeria:












