W 1951 roku Benelli wprowadził na rynek oryginalnego Leoncino o pojemności 125 cm3. Była to jedna z najpopularniejszych maszyn w 106-letniej historii tej włoskiej marki. Łącznie w latach 1951-1972 został wyprodukowany w liczbie 50 000 sztuk.
Prezentacja aktualnego modelu, przygotowanego już przez nowego właściciela marki (koncern QJ), miała miejsce w 2017. Leoncino 500, technologicznie bliźniak do TRK502. Adventure miał być solidnym strzałem na restart marki. Solidny, stosunkowo atrakcyjne wyglądający, ale bez wodotrysków. Leoncino, miał być godnym następcą legendy, wykonany z wyjątkową dbałością o detale. Tu Centro Stile Benelli wykonało kawał dobrej roboty. Na dzień premiery, obiektywnie, był to jeden z najładniejszych motocykli w salonach. Żadnych zewnętrznych (jak na Chińczyków przystało) inspiracji. Oryginalny neo klasyk z dyskretnymi nawiązaniami do protoplasty, i ciekawymi akcentami stylistycznymi, w tym lwiątko na przednim błotniku.
Technicznie oparty na platformie wspólnej z TRK, praktycznie jeździ zdecydowanie lepiej. Silnik ma do poruszenia 30kg mniej wagi, co za tym idzie wibracje są mniej odczuwalne, lepiej przyśpiesza, skuteczniej hamuje. Różnice szczególnie istotne w wersji Trail, która w lekkim terenie spokojnie „łoi” bardziej terenowe TRK 502X