tylko2kola.pl
Nowości, testy i ciekawostki ze świata motocykli, z trochę innej perspektywy.

Royal Enfield 650 w trakcie testów

Royal Enfield testuje aktualnie nowego dużego Himalayana.

Docierały do mnie pewne pogłoski w tym temacie, Royalowcy mieli pracować nad dwoma nowymi motocyklami o dużej pojemności. Zakładałem, iż miały to być pokazane na Eicma modele Bear i Classic 650. Natomiast zdjęcia „szpiegowskie” potwierdzają testy dwóch zupełnie nowych modeli, Continentala GT i Himalayana z jednostkami 750ccm.

Zerknijmy tutaj na Himka, i tak na pierwszy rzut oka:

  • Dwie tarcze z przodu, jako jedyny na tą chwile z gamy motocykli RE. Dotychczasowe 650 mają pojedynczą tarczę z przodu. Może to sugerować wyższą moc, i pogłoski dotyczące silnika nie 650, a 750ccm.
  • Rama i zawias wyglądają na zupełnie nowe podzespoły. Do tego nadwozie mocno odbiegające od stylu dotychczasowej 411. Wygląd kojarzący mi się z Husqvarną Norden 901.
  • Silnik 750, wyglądający trochę jak rozwiercony na poczet norm olejak 650, zamiast naprawdę współczesnej jednostki pokroju Himalayana 450

Duży silnik, duże nadwozie

Gabarytowo większe nadwozie sugeruje, że może być to świetny do dalekich wycieczek motocykl. Owiewki zwiastują lepszą od mniejszych modeli (411 i 450 ) ochroną przed warunkami atmosferycznymi. Silnik o pojemności 750, trafia w mocno rozwijającą się klasę średnich ADV. Specyficznie, wyjątkowo i trochę staroświecko, jednostka to pędzony wiatrem olejak. Archaiczne, odstające od konkurencji rozwiązanie, zarazem jakże charakterystyczne dla tej marki. Wygląda jak dotychczasowe 650ccm, czyli dwa gary o wykorbieniu 270 stopni, generujce 47KM i 52Nm. W Shotgunie, którego test możecie zobaczyć TUTAJ, jednostka jest zaskakująco zrywna, elastyczna, choć z nadal wyczuwalnym sznytem „klasyka”. Royal Enfield przyzwyczaił mnie do bardzo specyficznych motocykli, nowy Himek w tej płaszczyźnie nie rozczaruje. Podejrzewam też, opierając się o zdjęcia, jak i rynkowe tendencje, pojemność zwiększona z 650 na 750 wynikać może z konieczności dostosowania do norm emisji. Taki prosty zabieg zauważany od lat w różnych markach (np. BMW GS1200 i 1250 ), by wyśrubowane normy nie wpływały negatywnie na osiągi.

Multimedia

Zestaw wskaźników wydaje się być nowy, zamiast okrągłego ekranu, widać współczesny tablet ok 7″. Jeśli będzie oparty o dotychczasowy system, znany np. z Himalayana 450, spodziewać się można łączności z Bluetooth, nawigacji Google Maps, sterowania muzyką i możliwość odpowiadania na połączenia i wiadomości.

W testowym motocyklu widać 19-calowe przednie i 17-calowe tylne koło, co jest typowe dla motocykli turystycznych., sugerując przeznaczenie bardziej szosowe niż terenowe. Układ hamulcowy składa się z dwóch przednich tarcz z zaciskami Bybre i pojedynczej tylnej tarczy, co oznacza, że ​​siła hamowania będzie znacznie większa niż to, co widzieliśmy w poprzednich motocyklach Royal Enfield. O ile Himek 450 hamował zadowalająco, to 411 miał istne spowalniacze.

Liczę na więcej szczegółów o Royal Enfield Himalayan 650/750 w nadchodzących miesiącach. Prawdopodobnie motocykl może zostać wprowadzony na rynek pod koniec 2025 r.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.